Beklædningsdesign

Går du med drømmen om at uddanne dig inden for modeområdet? Eller er du bare skudt i tøj? Uanset hvad du svarer, så er der plads til dine idéer og udtryk på Beklædningsdesign på Odder Højskole.

Udgangspunkt i dig

Udgangspunktet er din personlige smag og det, du kan, når du starter. Derfor kan både nybegyndere og mere erfarne være med. Vi arbejder med hele processen. Fra valg af inspiration over skitsering og tegning til valg af materiale, tilskæring og opsyning.

Du bliver fortrolig med:

• Trend og inspirationskilder
  • Tegning og illustration
  • Opbygning og kollektion
  • Modeludvikling
  • Konstruktion af mønstre
  • Måltagning
  • Tilretning af mønstre
  • Syteknikker

Gennem hele forløbet får du individuel vejledning om de stillede opgaver og dine egne kreationer. Forløbet kulminerer med et modeshow, hvor du både er designeren, stylisten og eventuelt modellen.

Beklædningsdesign retter sig bl.a. mod design- og håndarbejdsskoler, og vi samarbejder med en række forskellige skoler (heriblandt Designskolen i Kolding og VIA Design) og holder os ajour med deres krav. Du kan få hjælp til at samle en portfoliomappe.

Hvis du synes, at Beklædningsdesign lyder som noget for dig, vil du helt sikkert også finde vores andre fag under Designskolen interessante.

Se flere fag på Designskolen her