Maleri

Maleri på Odder Højskole henvender sig til dig, som er interesseret i at skabe stærke og personlige billeder. I vores digitale verden bombarderes vi konstant af billeder som vil os noget, men i maleriet er det dig, som sætter dagsordenen. Her handler det om, hvordan du ser verden. Maleprocessen er en rejse ind i dit eget personlige rum.

Man lærer mest om maleri ved at male, men viden og inspiration er vigtigt. Du får et grundlæggende kendskab til materialer og teknikker, og til begreber som komposition, farvelære, rum og flade.

Og du bliver præsenteret for det bedste i malerkunsten. Hvor ligger magien hos Rembrandt, van Gogh, Picasso, David Hockney, Peter Doig? Det skal vi forsøge at sætte ord på, og blive inspireret af.

Faget er både for den nysgerrige nybegynder, og for ildsjælen, for hvem kunsten eller kunsthistorien allerede er en stor passion.

På Maleri bliver du undervist af Mogen Kæseler, der også underviser i f.eks. Tegning. Mogens er uddannet kunsthistoriker fra Aarhus Universitet, og har undervist på Odder Højskole siden 1995. For Mogens udgør malerier og kunstværker et uendeligt mysterium, der bare bliver ved med at udfordre og kræve eftertænksomhed.

Se flere kunstfag på Odder Højskole