Mindfulness

”Mindfulness betyder at være opmærksom på en særlig måde – bevidst fra øjeblik til øjeblik –
og uden at dømme.” (Jon Kabat Zinn).

Mindfulness er en metode og en livsanskuelse, hvor nærvær og opmærksomhed trænes. Det er en øvelse i at være i liv og krop – her og nu.
Vi observerer tanker og følelser, sanser kroppen gennem afspændingsøvelser og blid yoga, og vi deler oplevelser og erfaringer med hinanden.

Du vil hver gang få konkrete øvelser og forslag til, hvordan du kan lade øvelserne blive en naturlig praksis og en del af din hverdag.

Dette fag er for dig, der gerne vil lære at være mere til stede i nuet! Dig, der gerne vil prøve at leve et liv i balance! For os på Odder Højskole er det vigtigste, at du kommer herfra med værktøjerne til at leve et godt liv, hvor du har modet og overskuddet til at være den du er.

Hvis du synes, at dette fag er noget for dig, vil du helt sikkert også synes om mange af vores egne fag. På Odder Højskole kan du vælge mellem en lang række fag, bl.a. Keramik, Maleri og Madeksperimentarium.

Du kan læse meget mere om tankerne bag skolen for Krop og Bevidsthed her.

Se flere fag på Krop & Bevidsthed